Навчально-науковий механіко-машинобудівний інститут, до складу якого входить і наша кафедра, успішно завершив участь у проєкті «Реновація освіти в галузі літакобудування» (uCAREER) і показав високі результати у створенні інноваційних, орієнтованих на роботодавця, сертифікованих освітніх програм для підготовки креативних і компетентних випускників-інженерів на вимогу ринку праці.
Проєкт реалізовано за фінансової допомоги Державного департаменту США у межах «Програми малих грантів публічної дипломатії – Освіта на 2023 рік» Посольства США в Україні. Партнери проєкту: Освітній Благодійний Фонд імені Святого Володимира; The University of Arizona (College of Engineering); The American Society for Composites; Прогрестех-Україна.
За рік плідної роботи науковці кафедри Технологія машинобудування удосконалили наявні й створили нові сертифікаційні програми; осучаснили лабораторну і методичну бази інституту; організували для студентів серію онлайн-лекцій від експертів із США. Всі оновлення на факультеті здійснювали спільно з компанією Прогрестех-Україна — багаторічним партнером Київської політехніки. На сьогодні вже 23 студенти навчаються за цими програмами.
Заступник директора компанії Прогрестех-Україна і викладач нашої кафедри Максим Гладський зазначив: «Для Прогрестех-Україна Київська політехніка є одним із ключових навчальних закладів, з яким ми тісно співпрацюємо. Нині більш як третина фахівців нашої компанії — випускники КПІ. Тож вибір саме на цей університет припав не просто так. У такий спосіб ми підвищуємо конкурентоспроможність студентів для ринку праці в цілому».
Також на базі новостворених лабораторій КПІшники реалізували власний проєкт: вітрогенератор — пристрій з перероблених композитів (рубленого вуглецевого волокна), що може виробляти електроенергію для регіонів, постраждалих від природних катастроф і воєнних руйнувань. Проєкт КПІшників посів друге місце в міжнародному змаганні Sustainable Composite Design Competition 2024.
«Нині в Україні дуже багато композитних матеріалів, що не переробляються й стають сміттям. Це корпуси вітрогенераторів, які вже утилізовано, корпуси деяких літаків. Тому ми створили проєкт вітрогенератора, переробленого з цих композитних матеріалів, який допоможе розв’язати не тільки екологічні, а й інші суспільно важливі проблеми. Адже пристрій можна буде використовувати під час стихійних лих — повені, пожеж тощо, а також воєнних дій. У роботі ми використовували лабораторії у межах проєкту uCAREER, а саме лабораторії кафедри технології машинобудування та кафедри динаміки та міцності машин, і грантові кошти на закупівлю матеріалів для виготовлення наших зразків», — Артур Мигович, аспірант кафедри.